Thursday, September 24, 2009

Dagens coolaste grej

The Wand Company <- En lite för häftig universalfjärrkontroll, utformad som en trollstav. Istället för knappar kan den känna igen 13 olika moves som alla går att koppla till i princip alla funktioner som vanliga fjärrkontroller har.

Scenario 1:

Du kommer hem från skolan, glad i hågen, gör dina moves och säger "Lumos". Ljusen tänds och du känner dig awesome.


Scenario 2:

Du sitter på ditt rum och lyssnar på klassisk musik. Helt plötsligt får du för dig att börja dirigera i luften. Självklart så har du ställt in så att volymen ökas när du gör stora rörelser, och minskas när du gör små. Du känner dig som Anders Berglund (vilket kanske inte är så coolt).


Scenario 3:

Two and a Half Men börjar på TVn. Du plockar upp din trollstav, viftar med den och skriker "Avada Kedavra" i vredesmod. TVn stängs av och du mår gott i själen.


och listan den går on and on, on and on :p

3 comments:

Nicola said...

JAG VILL HA EN SÅN I JULKLAPP!

Linnéa said...

Vilken grym! Scenario 3 känner jag igen, dock så har jag aldrig haft en übertrollstav att döda tv:n med...

David Erik said...

Freakin hilariously incredibly awesome. Jag vill ha. Och jag har inte ens en tv.