Thursday, November 13, 2008

Yo's and Oh's.

Tjabba, tjena, hallå. Eftersom min laptop inte riktigt är i körbart skick sen förra veckan (skarmen är stendöd, sprucken och kolvit) fick jag låna en av min klasskompis Evas gamla bärbara datorer. Det kändes bra att ännu en gång kunna få ta dela av den fantastiska värld som vi lite hippare personer brukar referera till som "webben", med allt vad det innebär. Så fort jag fick väskan med datorn i min hand rev jag upp den, pluggade i alla sladdar jag kunde hitta, tryckte på "ON", hörde hur tröskverket gick igång och kände hur någonting knöt sig min mage. Någonting stod inte rätt till. Efter ett dygns användande av denna ursäkt till datamaskin kan jag konstatera att min magkänsla hade rätt. Jag har jag svurit över dess existens så många gånger att kroppens lemmar inte längre räcker till för att hjälpa mig hålla räkningen. Vissa gånger är det skönt att man inte har en .357 Magnum i skrivbordslådan, Gud vet vad jag varit kapabel till när jag försökte att avinstallera ett av de 3 anti-virusprogrammen som fanns inlagda på burken sedan tidigare, men misslyckades för att "avinstallation av detta program är en säkerhetsrisk, var vänlig kontakta systemadministratören". I am the phakking systemadministratör, och jag anser att du som är säkerhetsrisken! Now, be gone, pest! Datorn lydde mig inte. Jag slet mitt hår.

Oj... Jag tappade fokus på grund av mitt underliggande hat till icke-fungerande teknik, och nu börjar jag bli hungrig, här under presenterar jag en kort sammanfattad lista över vad jag egentligen skulle ha sagt med det här inlägget:

* Jag har läst många böcker när min dator varit paj. Amberville, Harry P, Bilbo, Jorden Runt på 80 Dagar och Dumskallarnas Sammansvärjning. Nu vill jag ha tips på någonting mer att sätta tänderna i (nej, mitt kostintag består inte delvis av litteratur, det är ett talesätt :E).

* Det har varit ett äventyr för mig att skriva detta inlägg, därför är det värt mycket mer än ett vanligt inlägg, skrivet på en fungerande dator, av en Henrik med normalt blodtryck.

* Jag har tappat bort min rakapparat och är därför skäggig. Det passar sig dock ganska bra då jag ska på fest med Robinson-tema på lördag. Yeah!=D

Fridens liljor och klackarna i taket, nu ska jag dricka jordgubbsmilkshake!

No comments: