Saturday, December 18, 2010

Det här med alkohol

Nu har jag bestämt mig. Jag ska ta ett uppehåll på obestämd tid gällande alkohol. När man inte ens tappar balansen längre är det inte värt det. När, och om, jag väljer att börja dricka igen, då ska jag göra det med stil. Då ska jag dricka Imperia Vodka. Beskrivningen gör mig glad:

Rysk Imperia Vodka: En av de bästa ryska vodkor i världen är också en av de dyrare, Men det är värt varje krona. Den lanserades på marknaden 1998, och baseras på det klassiska receptet av Dmitri Mendeleev. På uppdrag av Tsar Alexander III 1894, skapade Mendeleev en äkta rysk vodka i St. Petersburg med optimal balans och renhet. Resultatet blev en ovanligt ren vodka som blev en benchmark för andra ryska vodkor. Rysk Imperia Vodka är gjord av höstvete från de ryska stäpperna och glaciärvatten hämtat från Lake Ladoga vilket är det mjukaste vattnet på jorden. Orginalvodkan kolfiltreras vanligtvis fyra gånger, men Russian Imperia särskiljer sig i destillationsprocessen genom att filtreras två gånger till genom silver och sedan ytterligare två gånger genom bergskristall från Uralbergen. Resultatet är en len och lyxig vodka med få orenligheter vilket gör den oerhört lättdrucken. Dessutom ryktas det att detta leder till lindrigare baksmällor!

Dmitri Mendeleev var för övrigt mannen som uppfann det periodiska systemet.

2 comments:

lunzie said...

jag ska bjuda dig på den finaste och mest populäraste ryska vodkan.

Beskrivning: A masterpiece in every way... Beluga's composition is unique: not only is their malt alcohol of the most exquisite quality, and pearly artesian water, but also the diligent handiwork of past masters with their care for every detail. Not just a vodka, but an attitude towards life - one in which everything matters, everything has its place, and every deed has its special meaning.

Beluga vodka is manufactured in an environmentally pure and untouched corner of Siberia, 300 km from the nearest settlement. Beluga undergoes the processes of filtration quartz sand post-filtration and maturating for a 3-month period. "Calmed" and "rested" at every stage, Beluga is saturated with irreproachable taste.

http://www.youtube.com/watch?v=FYqWtPLBXco&feature=related

Daniel said...

haha sjukt cleant att han byggde periodiska systemet och ett vodkarecept. men på tåget, då blir det ryssvodka. tills dess kan man chilla och åka längd och levla och sånt.