Sunday, November 28, 2010

Det här med namn (och sånt)

Alltså. Jag trodde jag var ensam i världen om att kallas för Blebb. Jag menar, namnet låter ju litegrann som en någonting man skulle kunna kalla en könssjukdom om man hängde med "ett skönt gäng" i Stockholm på 80-talet. Lite som:

"Haru hört va som hände Sigge i helgen? Han drog hem en fräsch brutta från krogen i fredags och i måndags fick han höra att han hade fått Blebb! Fyyyyyfan alltså!"

Som ni kanske redan räknat ut efter inledningen har jag hittat en namne. För det första är det en tjej, så vi kan dra slutsatsen att namnet Blebb är könsneutralt. För det andra så är hon lika gammal som mig, så någonting står uppenbarligen inte helt rätt till när det kommer till namngivning av vänner bland folk födda sent på 80-talet. För det tredje har hon just flyttat till Skellefteå. Vilka egenskaper hos oss Blebbar som gör att vi drar oss mot denna västerbottniska pärla kan jag för närvarande inte svara på, men jag lovar att återkomma när jag har några teorier.

Om ni vill kan ni läsa vad hon tycker och tänker på blebb.blogspot.com. Det mesta är tankar kring kristendom och Youtubevideos som behandlar samma ämne.

Nu är det förresten fritt fram att äta skumtomtar, äta pepparkakor och dricka julmust. Let the julmys commence likz0m!

No comments: