Friday, July 10, 2009

Jag, Mos Def och Lövångers kyrkstad

Imorse väckte mamma mig. Jag hade försovit mig till min sommarkurs! Jag kastade på mig mina kläder och cyklade allt jag kunde till Lövånger där kursen skulle hållas. När jag öppnade dörren och steg in i klassrummet välkommnades jag av Mos Def och hans lilla skånsktalande demon. Han skulle lära mig att läsa tankar och böja gafflar. Men först skulle han bjuda klassen på bullar och saft. Medans han serverade rappade han om hur det gick till när han var i Mellanöstern och lärde sig all denna mystiska magi. Innan han ens hunnit servera klart saften ringde väckarklockan, och jag insåg till min besvikelse att jag bara drömt.

Jag tycker det var lite oschysst spel av hjärnan att luras genom att låtsas-väcka mig i början av drömmen.

Telekinesi och annat jox med Mighty Mo > Frysta kycklingklubbor @ Willys:(

No comments: